Försäljningsvillkor

 1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när etageinredning.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av etageinredning.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Etageinredning.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.

2. Priser

Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.

3. Frakt

Alla* ordrar har fraktpris på 99 SEK (gäller inom Sverige)

Om Du beställer varor med olika lång leveranstid samtidigt skickas allt tillsammans när samtliga varor ankommit till vårt lager.
Önskar Du att dela upp ordern, kontakta order@etageinredning.se . Extra fraktavgift kan tillkomma.

För frakt utanför Sverige, vänligen kontakta order@etageinredning.se för priser.

Avgift för outlöst paket eller misslyckat leveransförsök debiteras kunden.

*Avvikelser kan komma vid specialordrar, kontakta order@etageinredning.se för mer info. Ordrar som innehåller tavlor eller större/tyngre möbler förbehåller sig butiken rätten att i samråd med kunden att höja fraktavgiften.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

4.1 Klarna checkout

Betalning sker vi Klarna Checkout - där kan du välja mellan Faktura, kortbetalning eller direktbetalning via din bank. Vänligen observera att leveransmottagarens namn och adress måste överensstämma med kort/kontoinnehavarens namn och adress. Överföringen sker med säker SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/invoice_tc
Betalningsvillkor: Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan skickats. Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller.

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-7 arbetsdagar inom Sverige.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

6. Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport

Etageinredning.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till order@etageinredning.se

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan gäller ej reavaror. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt Din retur. Om kunden valt att betala med faktura skall fakturan betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Vänligen, kontakta order@etageinredning.se innan du returnerar din/dina vara/or.
Bytesrätt gäller ej varor som ej finns på lager, är specialltillverkade för kund eller specialbeställningar.

10. Reklamationer

Du som kund har rätt att reklamera dina varor om det anses vara tillverkningsfel. Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Bifoga alltid tydliga bilder på den felaktiga varan samt uppge ditt ordernummer till oss via e-post order@etageinredning.se innan du skickar din/dina vara/-or. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid reklamation p.g.a fel på varan / expeditionsfel står vi för returfrakten och skickar i första hand ut en ny vara av den du beställt, finns den inte på lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Viktigt: Var noga med att alltid kontrollera dina varor vid leverans för att se eventuella skador. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens, be alltid chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast till order@etageinredning.se

Vid eventuell transportskada kontakta order@etageinredning.se och bifoga alltid tydliga bilder på skadan/-orna, samt bifoga ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Anmäl därför alltid transportskador till oss inom denna tid.

Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

11. Återbetalningar

Återbetalning sker via Betalpartners namn, eventuellt en betalpartner till, eller en till. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12. Reservationer

Vi gör vårat bästa för att kunna uppvisa rättvisa bilder som återger rätta färger och texturer men kan aldrig garantera att bilderna som visas i vår webbshop (etageinredning.se) återger den exakta verkligheten. Detta på grund av att vi ofta använder oss av våra leverantörers bilder, som vi inte kan vara med och påverka, samt skillnaden på hur färger etc. återges på olika skärmar beroende på inställningar.
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@etageinredning.se). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

14. Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på upp till 600 SEK.

15. Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

ÖVRIGT

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Etage Inredning / Von Mentzer bygg AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

 

Org. nr: 5568-233471